9:00 - 17:00

Час роботи Пн - Пт

+38067 318 7786

Номер для безкоштовної консультації

Facebook

 

Як подати скаргу в АМКУ

High moral and ethics standards.
Викторем > Антимонопольне законодавство  > Як подати скаргу в АМКУ

Як подати скаргу в АМКУ

Що робити Учаснику, якщо Замовники встановлюють дискримінаційні вимоги в тендерній документації, безпідставно відхиляють найбільш економічно вигідні пропозиції, визнають переможцями учасників, які не відповідають встановленим в тендерній документації умовам та вчиняють інші неправомірні дії?

 

Відповідь: подавати скаргу до Антимонопольного комітету України (далі – скарга до АМКУ).

Скарга до АМКУ є найефективнішим засобом захисту порушених прав Учасника під час процедури закупівлі.

Право на подання скарги до АМКУ закріплене в статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ (далі – Закон).

Скарги до АМКУ щодо процедури закупівлі розглядаються постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія).

  • 1.Скарга подається в електронному виді з електронного кабінету Учасника;
  • 2.До скарги додаються документи та матеріали в електронній формі, що підтверджують порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності Замовника;
  • 3.До скарги додається документ про здійснення оплати за подання скарги;
  • 4.Скарга подається у визначений Законом строк.

Для правильного оформлення скарги слід звернути увагу на те, яка інформація повинна бути обов’язково зазначена у ній, зокрема:

  • -найменування замовника;
  • -найменування, місцезнаходження скаржника;
  • -підстави подання скарги;
  • -обґрунтування наявності порушених прав та інтересів;
  • -вимоги скаржника та їх обґрунтування.

Наслідком не дотримання вимог встановлених частинами першою та другою статті 18 Закону є прийняття Колегією рішення про залишення скарги без розгляду.

Підставами подання скарги є конкретні порушення з боку Замовника: встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації, формальні рішення про відхилення пропозицій, необґрунтоване визнання переможця торгів. Тобто фактичні обставини, що вказують на неправомірність рішень, дій та бездіяльність Замовника.

Обґрунтування наявності порушених прав та інтересів – це посилання на норми Закону, які порушуються.

Формулювання вимог має комплексний характер:

  • по-перше – це встановлення наявності порушень в процедурі закупівлі;
  • по-друге – це зобов’язання усунути ці порушення Замовником або відновити процедуру закупівлі з моменту попереднього законного рішення чи правомірної дії Замовника.

Успішність складання скарги до АМКУ полягаю у ретельному вивченні тендерної документації Замовника, пропозицій інших Учасників, аналізу норм Закону та обґрунтованості вимог.

Розгляд скарги до АМКУ є відкритим. Скаржник та Замовник мають право взяти участь у розгляді скарги.

Юридична компанія «ВІКТОРЕМ» пропонує Учасникам своєчасне складання та подання скарги до АМКУ, а також представлення інтересів Учасника на засіданнях Колегії.